Ogłoszenie
o przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości położonych w Jaśle stanowiących użytkowanie wieczyste Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Jaśle.
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Jaśle ogłasza II przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż nieruchomości stanowiącej użytkowanie wieczyste Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Jaśle położonych w Jaśle przy ulicy Piotra Skargi 86A oznaczonych w operacie gruntów i budynków Starostwa Powiatowego w Jaśle numerami działek:
– 1923/2 o powierzchni 0,0381 ha KW KS1J/00024804/2;
– 1923/11 o powierzchni 0,4232 ha KW KS1J/00024804/2;
– 1923/7 o powierzchni 0,0168 ha KW KS1J00056466/3 – droga wewnętrzna /udział ½ /.
1.Działka nr 1923/2 teren niezabudowany.
2.Działka nr 1923/11 stanowi teren zabudowany:
- dwukondygnacyjny pawilonem biurowym o pow. zabudowy 449,40 m2 i pow. użytkowej 770,40 m2 wykonany w technologii mieszanej, segment środkowy wykonany w konstrukcji murowo-żelbetowej oraz dwóch segmentów bocznych wykonanych jako prefabrykowanych o konstrukcji nośnej drewnianej.
- budynkiem magazynowo – socjalnym jednokondygnacyjnym niepodpiwniczonym wykonanym w technologii tradycyjnej murowej o pow. zabudowy 335,00 m2 i pow. użytkowej 319,11 m2.
- przedmiotowe budynki posiadają przyłącza: energetyczne, wodne, kanalizacyjne i gazowy do budynku magazynowo – socjalnego.
3.Działka 1923/7 stanowi teren o nawierzchni bitumicznej umożliwiający dojazd do przedmiotowych działek z ulicy Piotra Skargi.
4.Nieruchomości są sprzedawane w oparciu o dane ewidencyjne określone w operacie gruntów i budynków Starostwa Powiatowego w Jaśle, a ewentualne wznowienie granic ewidencyjnych odbędzie się na koszt i staranie nabywcy.
5.Sprzedaż następuje na podstawie: Uchwały Nr 16/2023 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Jaśle z dnia 18 sierpnia 2023 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oraz prawa własności budynków stanowiących odrębny od gruntu przedmiot prawa własności.
Dla nieruchomości wyżej opisanych ustalono cenę wywoławczą i wadium:
– cena wywoławcza – 1.200.000,00 zł. netto
– wadium – 20.000,00 zł.
Do ceny nieruchomości ustalonej w przetargu zostanie doliczony podatek VAT w wysokości wynikającej z aktualnie obowiązujących przepisów z dnia 11.03.204r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2022r. poz.931 z późn. zm.).
Przetarg zostanie przeprowadzony na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami(t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1899 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2021r.poz.2213.).
PRZETARG odbędzie się w dniu 10 listopada 2023r. o godz. 1000 w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z. o. o. przy ulicy Na Kotlinę 33 w Jaśle – sala nr 15.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w przetargu zobowiązane są do wniesienia wadium w kwocie 20.000,00 zł. najpóźniej do dnia 10 listopada 2023r. (decyduje data uznania rachunku bankowego Przedsiębiorstwa) na konto nr 69 1050 1458 1000 0022 6044 1668
– tytuł przelewu „wadium – przetarg na sprzedaż działek nr 1923/2, 1923/11, 1923/7 w Jaśle”O wysokości postąpienia – nie mniej niż 1% ceny wywoławczej – decydują uczestnicy przetargu.
Uczestnicy przetargu w dniu przetargu okazują Komisji Przetargowej:
1 . dowód wpłaty wadium;
2 . dowód tożsamości – w przypadku osób fizycznych;
3 .aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowane pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot – w przypadku osób prawnych.
Wpłata wadium w przetargu jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z treścią ogłoszenia, warunkami przetargu i ich akceptacje.
Uczestnikom przetargu którzy przetargu nie wygrają lub gdy przetarg zostanie odwołany, wadium zostanie zwrócone nie później niż w terminie trzech dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym, na konto z którego wadium zostało wpłacone.
Ustalony w drodze przetargu nabywca nieruchomości zobowiązany jest zapłacić cenę ustaloną w przetargu, pomniejszona o wpłacone wadium, nie później niż do dnia zawarcia umowy notarialnej w sposób określony w protokole z przetargu i w protokole uzgodnień.
Termin i miejsce zawarcia umowy wyznaczone zostaną w ciągu 21 dni licząc od dnia rozstrzygnięcia przetargu, o czym zawiadamia się nabywcę nie później niż 7 dni przed terminem zawarcia umowy.
Koszty związane z zawarciem umowy w formie aktu notarialnego w całości ponosi nabywca.
Wadium przepada, jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu przez organizatora przetargu.
Nieruchomości nie są obciążone żadnymi prawami ani długami wobec osób trzecich.
Nabycie nieruchomości przez cudzoziemca wymaga uzyskania promesy wydanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców(t.j. Dz. U. z 2017r. poz.2278).
Zastrzega się prawo odwołania przetargu lub jego unieważnienia w przypadku zaistnienia uzasadnionych powodów.
Informację szczegółową o powyższym postępowaniu można uzyskać w Miejskim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Jaśle ulica Na Kotlinę 33 pokój nr 2,
telefon: 13 443 67 76 wew. 46, e-mail: parys@mpgk.jaslo.pl, Pan Krzysztof Paryś.
Jasło, dnia 18 sierpnia 2023 roku